Wednesday, January 14, 2009

pergi kajang ngn dila dan fizah


fuh..ari ni aku..fizah dan dila g kajang..shoping la..hehe..tapi bukan shoping sgt pun just tujuan utama hanya satu nak beli present utk my mum je..hadiah besday n hari ibu..walaupun aku tak bekerja lagi dan mama aku pun kata tak payah la..tapi aku tetap nak bagi juga..bukan apa untuk meraikan ibu yng tercinta..biarlah hanya sekeping kad pun..cewah..hehe..apa pun kenangan hari ini adalah time naik rapid dari UKM ke Kajang..mak oiii..huhu..pakcik tu bawa..mcm naik roler coster je..so tak pyh2 la pas ni sape2 nak pegi time square sbb naik ngn pakcik ni comfrm ada pengalam yg cukup mencabar...huhu..rasa mcm nak terpelanting pun ada tadi..nasib baik tak ada org tua naik klu ada comfm pkai msuk hospital..hehe..kita yg muda ni dah pegang palang pun terhoyang haying..ke kanan la..ke kiri la..haah..aku hampir2 nak tersembam kat org nsib baik gurl klu lelaki mau malunya..huhu...

nasib baik tak jauh kajang tu,...huhu..tak tahu la..klu jauh..mesti sampai tempat lebam2 kan.hahahaha...lawak tul..org naik bas relax je tapi naik bas mcm baru kena belasah je ngn org..hahah..apa pun hari ni cukup best..bawa brg berat la..mcm nenek kebayan pun ada..haha..senget2 je..hehe...
tapi yg tak best nye..huhu...nak boikot Amerika tap tersilap beli lah plak.wawaw..sedihnya..mcm ne la blh tak perasan produk ni bwh Amerika..

aduhai..rasa bersalah sgt2..tapi nak buat mcm ne..tak kanlah nak buang pulak kan..kira membazir plak..wawa..rasa bersalah sgt pada Palestin..Ya Allah..selemah-lemah iman ini hanya mampu aku buat tapi kenapalah aku yang buat trsilap..tu la excited sgt membeli sampai tak cek dulu...huhu..aku pernah terpana dengan kata2 adik ku(Angah)..pengembara di lautan ilmu Mesir..huhu..penah masa tu aku berbual ngn dia..hehe..nak dgr tak citer ni..kekeke..so dgr baik2 tau..dok elok2 nak citer ni..haha..apa pun bila baca ni tepuk hati tanyalah minda...


"angah kan KFC n Md tu bwh Amerika or Yahudi..'' so angah kata la..yes memang lah...so kita sebagai org Islam harus memboikot sebab seolah-olah kita ni sumbang sekali kepada puak Yahudi terkutuk ini dalam membunuh umat Islam Palestin.. ''so aku terdiam seketika..dan seketika aku menjawab..tapi kata nak memboikot kenapa masih ramai lagi yang pergi..makn..siap ajak family lagi..."angah kata..itu lah kita..benda mcm ni kita ambil mudah..sedangkan kita tak tahu yg kita sudah menderma sekali dlm serangan tersebut..'' ''aku terdiam agi dan aku bersuara kembali..tapi yang kadang-kadang mkn tu ust2 juga,...org2 yang kata kira mcm sbg pemimpin Islam..sedangkan mereka tahu yang mereka sedang memberi kerjasama dlm memberi kesengsaraan pada Palestin..so blh je pun".. angah memandang aku dgn pandangan tajam..dia kata..itu lah org Islam sekarang..semangat keIslaman tiada dlm diri hanya tahu rasa simpati..membuat reformasi lah..memberi sumbangan dan seperti satu tradisi..bukan rasa sebagai umat Islam yang sesama saudara..bak kata pepatah melayu cubit peha kanan..peha kiri pun terasa sakitnya..kemudia angah menyambung lagi..sanggup kah aku biarkan darah2 yang mengalir ditubuhku ini sebabkan aku turut sama menderma dalam memberi kekejaman kepada Umat Islam Palestin..yelah kita mkn so mkanan yg kita mkn dan dengan duit yang kita bayar..tak samakah kita dikira membunuh..malah ia turut mengalir dalam tubuh badan kita ini....kita orang Islam tak fikirkannya.. huhu..aku terpana seketika..betul juga kata-kata angah..aku rasa bersalah sgt..huhu..yelah sblm ni mkn juga..aku dah tak mampu utk menolong umat Islam Palestin..tapi aku bukan saja tak mampu bantu malah menyokong lagi ada ..Ya Allah..ampunilah aku...terasa kerdil aku..jika lah kita berada ditempat org Palestin pasti kita akan rasa sengsaranya..kita akan mohon ada bantuan dari luar..

"apa yang aku nak jawab nanti jika Allah tanya apa yang aku buat utk membantu umat Islam Palestin"

"apa aku nak jawab jika nanti umat Islam Palestin tanya apa yang aku buat utk menolong mereka.membantu mereka melawan kekejaman tentera Israel yang jahat itu"
justeru selemah2 lemah iman yang aku ada hanyalah dengan memohon kepada yang Esa dan memboikot barang-barang yang menyumbang ke arah kemusnahan Palestin...so marilah sama2 kita boikot walaupun ia nya amat sukar bagi kita..
diri ini tadi pun huhu,...sabar je utk tidak membeli barang2 yang disenaraikan utk memboikot tapi..huhu..tu lah salah satunya terlepas pandang..huhu...sedih..sedih...

2 comments:

  1. eh..panjang tu, bila masa angah cakap..ha3.. btw, tu yg angah memandangku dgn pandangan tajam tuh, mcmmna boleh pandang, tgk komputer adalah..keh3(gurau ja kak) ;p

    ReplyDelete
  2. hehe.angah pandang la kak..ku hanya membayangkan wajahmu saja..ku tahu lirikan mata mu..huhu..rindu...rindu...

    ReplyDelete